Junior Open water Diver 10-15 jaar

Je hebt vast wel eens gefascineerd naar een onderwater film zitten kijken en tegen jezelf gezegd: "Dat zou ik nu ook wel's willen doen" ,Aarzel niet langer,doe... Om te leren duiken hoef je geen ijzersterke conditie te hebben of zwemkampioen te zijn. De enigste vereisten zijn dat je tenminste 10 jaar bent en dat je gezond bent. Tijdens de cursus leer je omgaan met duikaparatuur,hoe je moet reageren op onvoorziene situaties en je leert om samen met je "buddy" veilige duiken te plannen en te maken.

Met het PADI Open Water brevet kun je overal ter wereld duikmateriaal huren en DUIKEN. Je kunt dan met eigen ogen zien hoe mooi de onderwaterwereld is. Leren duiken is helemaal niet moeilijk en kan sneller dan men dikwijls denkt. Vele mensen verkiezen daarom om in hun eigen regio te leren duiken in plaats van op de vakantie bestemming. Dit heeft als voordeel dat men op eigen tempo leert duiken ,in z'n eigen taal en men op vakantie direct kan genieten van het  duiken in plaats van te moeten studeren.

Een duikopleiding is als volgt samengesteld:

• 5 sessies theorie van telkens 1;5 uur met de nieuwste audiovisuele middelen
  • 5 sessies vaardigheden in het zwembad,die nodig zijn om veilig de duiken te kunnen beheersen
  • 1 theorie examen
  • 4 buiten water duiken

Dit kan op 5 vrijdagen,(zwembad Bredene) telkens van 19u(theorie),en dan van 21 tot 22u in het zwembad.

Wanneer men de theorie en het zwembad volbracht heeft moet men onder begeleiding van een instructeur nog 4 buitenwater duiken maken om de cursus af te ronden.

Men behaalt dan het Padi Junior  Open Water Brevet ,welk je voor de rest van uw leven toelaat om aan de duikactiviteiten deel te nemen overal ter wereld.

Met dit brevet mag te tot aan je 15 jaar duiken tot 12 meter diep met een volwassen buddy natuurlijk.

Indien je het zwembad privé of in groep op een andere dag ,bv: week-end, schoolvakanties,of sluitingsdag.... wilt, betaal je een zeer geringe opleg... Jouw duikmateriaal voor de volledige cursus is natuurlijk inclusief de prijs.

Het leerboek dient je apart te kopen. Zo'n complete opleiding kost € 390 ,-Indien je reeds eigen duikmateriaal bezit,kost deze cursus dan € 340 ,-

Indien je je aangetrokken voelt tot de fascinerende duiksport, kan je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een Discover Scuba sessie in het zwembad, waar je met echt duikmateriaal eens kan voelen wat het is om gewichts-en geluidloos in een voor de mens vreemd milieu rond te zweven. Die avond geven wij jou ook alle praktische inlichtingen.

duikpuntduikschool@gmail.com of bel naar 0473/594257

Welkom en maak gerust een afspraak