Bubblemaker - Sealteam 8-12 jaar

Wie zijn wij?

Lesgevers gemotiveerd om kinderen kennis te laten maken met duiken.

Wat doen we?

De lessen kunnen gaan van snorkelen (bril en vinnen), spelletjes onderwater of leren hoe je iemand red uit het water.

Verschillende lessen behandelen een thema, zoals bvb "duikmateriaal", "praten onder water" of "zwemmen als en zeemeermin". Aan de hand van een cursusmap met blaadjes van elke lesgever kan je thuis nog eens alles doornemen wat je allemaal geleerd hebt tijdens de les.

1 keer in de maand gaan we ook echt duiken onder begeleiding van een instructeur, met alle materiaal dat andere duikers ook gebruiken. Hiervoor blijven we wel in het ondiepe gedeelte van het zwembad. Een half uurtje voor de les wordt er een korte uitleg gegeven, net als een echte duikbriefing tijdens de duiken.

Wanneer en waar gaan de lessen door?

Uitzonderingen worden aan het begin van het semester meegedeeld.

Elke vrijdagavond van 21u tot 22u. Graag vragen we om 15 minuten eerder aanwezig te zijn zodat we zeker om 21u kunnen beginnen.

Als er duiken met fles op de planning staan, vragen we om iets voor 20u30 aanwezig te zijn om de uitleg in de gang mee te kunnen volgen.

De lesgever geeft iedere les aan wanneer de kinderen zich kunnen gaan omkleden.

Zwembad van Bredene, Ter Polder, Spuikomlaan 21, 8450 Bredene

Wat is de kostprijs?

De eerste les is gratis.

50 euro voor september tot december

65 euro voor januari tot juni

Verzekering is inbegrepen en duiken met fles ook.

Aankoop van de map bedraagd 5€

Betalingen worden gedaan de tweede week van het semester.

Wat breng je mee?

Wij hebben al wat materiaal liggen om de eerste keren mee te beginnen.
Graag vragen wij jullie om zo snel mogelijk een eigen set, bestaande uit een duikbril, snorkel, zwemvliezen (evt ook een loodgordel) aan te kopen.
Loodgordels zijn altijd verkrijgbaar.
Het is een koud zwembad dus een wetshirt of suit is ook altijd aangenaam voor de kinderen.

Kleedhokjes kunnen niet afgesloten worden dus best een centje voor in het kastje.