Instructor

Dit brevet stelt je in staat om overal in de wereld vrijwel onmiddellijk te kunnen gaan werken. Om dit brevet te behalen neem je deel aan een IDC (Instructor Development Course) éénmaal dit brevet gehaald, ben je zeker van een succesvolle baan in het buitenland.
De interesse voor duiken is wereldwijd enorm en de duikcentra die duikinstructeurs te werk stellen schieten als paddestoelen uit de grond. Het is zeker de investering waard. Blijft het als hobby, dan kan je overal "freelance" zeker wat bijverdienen, door jouw kennis over te brengen aan beginnende duikers.

Het Padi Open Water Scuba Instructor programma bestaat uit 2 fasen:

• Padi Assistent Instructor opleiding
  • Padi Open Water Scuba Instructor

Het OWSI programma is de opleiding tot PADI Open Water Scuba Instructor. Binnen dit deel leren we je de PADI filosofie aan en gaan we je lesgeef technieken verder verfijnen. Tevens leren we je hoe je de PADI cursussen leidt en effectief op de markt brengt. Na afronding van het OWSI programma krijg je het IDC Completion Form welke je het recht heeft om aan het Padi Instructor Examination (IE) deel te nemen. Het examen is een tweedaags programma en wordt in België en Nederland gemiddeld 8 maal per jaar afgenomen, door een onafhankelijk Padi Examinator.

Na je basisopleiding tot PADI Open Water Scuba Instructor (OWSI) is er een uitgebreid vervolgprogramma om je nog breder te kunnen profileren binnen de duikindustrie. Een "must" voor de duikprofessioneel die zijn klanten zoveel mogelijk wil bieden.

Vereisten voor deelname:

• 18 jaar of ouder zijn
  • in het bezit zijn van een PADI Divemaster / Assistent Instructor brevet
  • Tenminste 6 maanden duikervaring hebben met 60 duiken in logboek
  • Medisch gekeurd zijn voor de onderwatersport en hiervan een keuringsformulier inleveren die niet ouder is dan één jaar
  • Een erkende cursus in hartreanimatie te hebben voltooid in de afgelopen 2 jaar
  • Reeds of tijdens de cursus een EHBO-Instructor cursus (of gelijkwaardig) vervolmaken

Cursus oriëntatie:

• Overzicht duik-industrie
  • Standaards & Procedures
  • Verantwoordelijkheid & Risico management
  • De rol van media bij het gericht lesgeven
  • Opbouw PADI Open Water Diver cursus
  • Hoe les geven met de RDP (Recreational Dive Planner Elektronisch/Tabel)
  • Lesgeven aan jongeren / kinderen
  • Filosofie van vervolgopleidingen
  • Zakelijke principes voor de duikprofessional
  • PADI Advanced Open Water programma
  • PADI rescue Diver programma
  • PADI Divemaster cursus
  • PADI Specialty & Master Scuba Diver

Praktische toepassing:

Tijdens de OWSI cursus dien je minimaal

• 2 theorie presentaties
  • 2 zwembad presentaties
  • 2 buitenwater presentaties te geven.

In het cursus pakket is opgenomen:
- IDC certificate of completion

Voor de IDC dient men in het bezit te zijn van de PADI Instructor Manual en de Padi Guide to Teach. Je kan de data van de OWSI lessen zelf uitkiezen vanaf 2 personen zonder enige vorm van bijbetaling en anders volg je het IDC weekend programma dat 4 maal per jaar georganiseerd word.

Inschrijven enkel via duikpuntduikschool@gmail.com of 0473/59.42.57.